Reklama
Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Téma:

Věda a technika, mládeži

Spravuje:

davesade



Reklama



Jak to vsechno zacalo?
Projekt DOL je celozivotnim snem meho otce, stareho vodniho skauta a nositele vsech moznych titulu. Vetsinu sveho zivota zasvetil jeho realizaci - samotny projekt, detaily financovani, navratovost, rozbory dopadu na ekologii mista, spolupraci prilehlych statu a celkova rentabilita pro nasi republiku. Bohuzel, s nastupem jisteho Ing. na prezidentsky stolec se na projekt nalepilo spousta balastu a nesmyslnych navrhu na realizaci, coz z DOL udelalo papalasky projekt "kazdy svuj Batuv kanal" za 600 mld. CZK.

Klub jsem zalozil proto, ze mne velice mrzi, kdyz vidim tatuv sen rozcupovanej novinarema a i jinak rozumne smyslejicimi autoritami, na bazi naprosto falesnych argumentu a zamerne zkreslenych informaci.

Zavazuji se, ze budu pravdive tlumocit nazory sveho otce, ktereho se milerad v pripade zajmu zeptam na technicke detaily a zverejnim vhodnou dokumentaci. Roky jsem tatovi pomahal s podporou skrz technicke konference, cili jsem okrajove do cele veci namocen - v pripade, ze placnu nejaky technicky nesmysl (nejsem vodohospodar ani inzenyr), tak je to pouze moje blbost. Nebojte se mne upozornit a ja se zeptam taty na spravna data.

Tata jiz zodpovedel spousty vasich dotazu, no je to ve forme dlouheho psani, nebot tema je skutecne komplexni. Stahnete si PDF:
Odpovedi 1 - Odpovedi 2 - Odpovedi 3 - Odpovedi 4 - Prohlaseni signataru - Informace pro signatare

(dotaz zněl na kolejovou paralelu ke kanálu)
Strudelwurm Chtěl bych mít kapelu ze samých  posounů.
Plus elektrifikace a zkapacitnovani Plzen-Domazlice-Nemecko. Taky zdvoukolejnovani a novostavby na trati do CB.
Už se na tom maká. Tunel Ústí nL - Dresden i pro nákladní dopravu. Nová vysokorychlostní trať Praha - Ústí nL a Praha - Poříčany - Nymburk, která uvolní tu starou. Modernizace labské pravobřežní trati. Zdvoukolejnění Poděbrady - Hradec - Choceň a nová trať Choceň - Ústí nO. Jen tedy není jasné jak dál z toho Ústí.
ještě jsem si vycucal jeden důvod, proč tu uzávěru zatím nerušit:

Může se objevit nějaký obří levný ekologický zdroj energie, třeba malý jaderný reaktor, který se na silnici ani železnici nevejde, ale na řeku jo.
 
imho se bude dělat obojí, pokud se to vyplatí. Cena toho kanálu vypadá šíleně, ale kdyby se v nejbližších 20 letech postupně budovalo propojení Dunaje a Odry, tak by to prý spotřebovalo jenom 3-5 % rozpočtu na dopravu.
Tramp00x Migrant z mageo.cz 
Leckde chybi i druha kolej. Treba Plzen - Cheb.
pan_kreas Ani krásné vlasy   nejsou k jídlu.
Možná by byl na místě projekt "3. kolej", tedy posílení současných nákladních tras o třetí kolej ve srovnání s kanálem.
 
Tramp00x Migrant z mageo.cz 
Tak to je docela bida - 27 milionu tun. Nacase investovat do zeleznic. Misto do kanalu bez vody.
Po celé české železnici se přepravilo 27 milionů tun za rok.

https://logistika.ihned.cz/c1-66204190-nakladni-zeleznicni-doprava-v-cr-zazila-nejsilnejsi-ctvrtleti-darilo-se-i-vnitrostatni-silnicni-doprave-na-rozdil-o-mezinarodni

Po Dunaji z Lince do Bratislavy 7,7 milionů. To není zas tak málo. A směrem po proudu to narůstá, do Constanty už jde 12,5 milionů. A to jsou data z roku 2007 a doprava roste.

Asi ví, proč to posílají po vodě a ne po železnici.

Viz odpovědi 2.
Po celé české železnici se přepravilo 27 milionů tun za rok.


Po Dunaji z Lince do Bratislavy 7,7 milionů. To není zas tak málo. A směrem po proudu to narůstá, do Constanty už jde 12,5 milionů. Asi ví, proč to posílají po vodě a ne po železnici.
Tramp00x Migrant z mageo.cz 
Ale no tak.
Tramp00x Migrant z mageo.cz 
No vidis, mohlo by fungovat ale nefunguje.
koleje na jih nejsou nic moc.
Tramp00x Migrant z mageo.cz 
Proc jenom do Hamburgu, jinam koleje nevedou?
A stím překládáním minilodí to taky nemáš přesný, takhle by to mohlo fungovat už teď, bez bargování Dunaje:

Dobře, ale buďme přesní. Snad jsem už dost přesně uvedl již v druhé části, že uvedeném limitům odpovídá náklad 288 TEU, což odpovídá minimálně 3 vlakům a navíc jsem uvedl, že na úseku od MLC Hodonín/Holíč se dá počítat i s ložením do 4 vrstev (384 TEU), takže se dají nahradit 4 vlaky. A navíc: celý koridor, a zejména úsek od MLC k Dunaji představuje jen krátkou„větev“ hlavní magistrály k námořnímu přístavu, kterou je Dunaj (podobný “model“ funguje naRýně, kde jsou „větvemi“ např. Mosela, Neckar a dolní Mohan). Soupravy na koridoru DOL by vlastně byly jakýmisi feedery, svážejícími náklad k hlavní trase, ovšem jen s tím rozdílem, že ve „styčných“ bodech se náklad nepřekládá: pouze se menší soupravy spojují do větších, např. v Bratislavě do souprav se 768 až 1 152 TEU, které pak absolvují zdaleka převládající podíl trasy. Pak jde ovšem až o ekvivalent téměř 13 vlaků.

Ale to jistě víš taky, páč sis ty odpovědi určitě přečetl. :-))
DOL snad ve strategických cestách EU snad zatím neni. IMHO, nechce se mi to hledat.
 
Do Číny a jiný Východ to může být přes Constantu i rychlejší než vlakem do Hamburku a pak lodí kolem celé Evropy přes Gibraltar.

Jak to bude vycházet ekonomicky se teprve uvidí. Ale stavební uzávěru a nějaké studie si to určitě zaslouží. Možná, že se to nakone nepostaví, páč vždycky budou nějaká levnější řešení, ale to vy teď nemůžete vědet.
 
A) proplétání Bosporem asi nebude. Průplav kolem Instanbulu se prý začne stavět ještě letos.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3036733-vedle-bosporu-chce-turecka-vlada-uz-letos-zacit-budovat-novy-velky-kanal-istanbul

Povšimněte si tho geopolitického významu. Erdogan bude moct pouštět velké americké vojenské lodě do Černého moře, k velké radosti Rusů. A nebo taky ne, podle toho, kdo na něj bude hodnější

B) Dunaj se bude zesplavňovat. Je zahrnutej mezi strategické dopravní koridory EU.

A pak se uvidí.
Tramp00x Migrant z mageo.cz 
Jaká je teda tvoje objektivní realita? Po čem tak baží svět, že se to může převážet extra pomalu na prťavejch lodích po řekách splavných jen část roku a co se nedá vozit vlakem? Něco co bude radost vozit vlakem do Hodonína, tam překládat na miniloď, třeba v kulatině v poměru půl vlaku na jednu loď, tu pak poslat po proudu na měsíční plavbu po řece do dalšího přístavu u moře, kde se to vyloží a bude se čekat na další miniloďě než se vůbec začne ta velká loď nakládat. Aby pak ta veleloď se proplétala Bosporem, Dardanelama a pak buď přes celý Středozemní moře nebo zase přes Suez na východ. Teda pokud tam zrovna nebude zuřit nějaká válka.
proč bych to dělal? Máš pevnej na objektivní realitě nezávislej názor a nikdy ho nezměníš.