Jedna věc je co spádá pod osobní udaje. A druhá, co nespadá.
GDPR pravda postihuje ip adresy a emaily, což jsou osobní údaje. Tyto data jsou (relativně k jiným datům) těžko zneužitelná a víceméně necitlivá, často jinak veřejně dostupná.
Pak máme takovou věc, které říkáme citlivá data - třeba jako co kupuješ, kde jseš, nad čím honíš. Tyhle data jsou hodne zneužitelná - a pozor - k jejich zneužití vůbec nepotřebuješ tu osobu nějak konkrétně identifikovat. To tě nezajima, jak se ten člověk jmenuje a jaký má rodný číslo, tebe zajímá, že existuje a jak jeho dnešní nákup spárovat se zitřejším honěním. A tomu se lze bránit nejlépe tak, že nebudete používat na surfování browser, což je rada na úrovni hraběcích.
Obchodovat s osobními údaji bylo cool před 25 lety, kdy direktmarketingova cena byla cca 8-10 korun za zasegmentovanej kus. GDPR je příprava na minulou válku. Myslím, že si v googlu museli vzít týden dovolené, aby měli čas na plácání se do kolenou, válení se po zemi a utírání slz smíchem, poté co si GDPR přečetli.
Je dobré znáti archimedův zákon a umět jej tvůrčím způsobem uplatňovat, přesto se také nauč plavat. Nebo-li, člověk se jistě zabaví haha-odstoupením od haha-podmínek, přesto je vhodné zkontrolovat, že váš hosts file obsahuje:
127.0.0.1 go.eu.bbelements.com
127.0.0.1
www.googletagmanager.comVáš kapitán Zřejmý