Nepřihlášený uživatel | Zaregistrovat se
 

Pro začátek tady máme něco o jedné velké zrůdě:

O tom, jak Karel Gott narušil občanské soužití

Co vy na to?



Gramofonová deska:
Já mám trakař novej - Karel Konrád
Má zlatá Aničko - Karel Konrád
Bolen mi leži - Karel Konrád
Na svatbu mě pozvala - Kosťa Biebl
Před útokem - Kosťa Biebl
Zrod desky gramofonové - Vítězslav Nezval
Tichá voda - Zdeno Ančík a sbor
Perina má štyry nožky - sbor
Havíři, Havíři - sbor
Odkazy na spřátelené okouní kluby:
Hron Vladimír
Ošklivka Betty
Pravicová politika


Kartičky: Vesely



Bobišák LRO LOR ROL RLO OLR  ORL
MaLer: ;))
 
MaLer Víte kde se může nekuřák v klidu najíst?  Tak nám to řekněte!
Bobisak: a jak pekne to hraje .)
 
Bobišák LRO LOR ROL RLO OLR  ORL
vynil je "-CH=CH2" ;o)))
 
bard Žádná česká věta  není dost holá.
vynil? neznas takova ta vec na hrani
 
CountZero - jak řidič v ruce  tygrova vůdce
COZE bys ho z toho..? ;))
 
Konrád Slavia Praha  Mistr ligy!
Stromovous: To je bezesporu pravda, každopádně Mahlera bych z toho vážně nevynil... :-)
 
Konrád Slavia Praha  Mistr ligy!
Zítra si to přečtu...
 
stromovous - tak tak, jeste pridej zpravy v TV, jak se mame spatne, kazdy kdo podnika krade atd. atd. - mam pocit, ze za bolsevika skoleni novinari jen pokracuji v tehle tradici debaklu i dnes
 
stromovous Z matematiky jsem nematurovala  <°---<
Ehm, trošku jsem se zapomněl a poněkud se rozepsal, sorry :-)
 
stromovous Z matematiky jsem nematurovala  <°---<
jaaja
Ano, ale je to kapku složitější. Začíná to mystickým dějinami raných Slovanů s mírně matriarchálním důrazem na Libuši a první sociální nepokoje a zárodek revoluce v podobě vzniku ženské bojůvky na hradě Děvín ("Dívčí války"). Pak se přeskakuje příliš aristokratické rytířské období, připomíná se jen debakl na Moravském poli (jde o první národní symbol - debakl). Heroizovat je třeba až masy - k tomu jsou vynikající husitské války. Je však třeba i vhodných vůdců. Jako polititruk je proto zvolen Jan Hus (přestože byl chudák upálen dávno před válkami) a jako generál-hrdina je vybrán lupič Žižka. Občanská válka plná jemných nuancí a mnohých stran je zjednodušena na boj utlačovaných proti utlačovatelům (a jako dobro je vybrána právě ta nejradikálnější strana, poněvadž se v ní sdružovala ta největší lůza, zatímco umírnění kališníci a měšťané pod obojí jsou hozeni do jednoho pytle s katolíky a křižáky, což je téměř neuvěřitelné, když uvážíme fakt, že radikální část hnutí potlačila právě strana umírněných a mešlo o konec nového způsobu bohoslužby, ale o pozitivní vyústění husitství, kdy se stává většina Čech na dlouho evangelickými a přitom nastává mír). Bitva u Lipan je proto považována za porážku a jde o druhý základní národní symbol - debakl.
Opět se přeskakuje aristokratická renesance, a zlatý věk, kdy byla Praha hlavním střediskem evropské vědy je zesměšňován trapnými narážkami na bláznovstní Rudolfa II., například megatrapným filme Císařův pekař (opět je situace zjednodušena na boj poctivých proletářů vůči šlechtě a učencům patlajícím se ve věcech, kterým proletáři nerozumí, a tudíž ve věcech špatných).
Nyní nastává vrchol - občanská válka vzniklá nesmyslnými požadavky české evangelické šlechty je opět zjednodušena na boj národní (ač tehdy národy neexistovaly) a co hůř, na boj česko-německý (ač spolu navzájem bojovaly hlavně české šlechtické rody). Nevýznamná bitva na Bílé hoře se stává třetím národním symbolem - debaklem. Je myslím kulturně antropologicky velmi zajímavé, že Češi si zvolili za národní symbol porážky, z nichž dvě se navíc jako porážky pouze interpretují.
Třicetiletá válka je opět zjednodušena na boj mocných proti mocným, zatímco chudý lid trpí (protože by bylo velmi nebezpečné připomínat, že švědská vojska byla protestantská, zatímco český živel byl kupodivu na straně katolického německého imperialismu).
Následné období osvícenství a centralizace je vykládáno jako útlak německý (přitom si kdysi Habsburky legitimně zvolila česká šlechta za panovníka) a útlak církevní (přitom jsou v době osvícenství rušeny kláštery a odebírány církevní pravomoci). Vznik pojmu národa a národního hnutí s konečnou platností staví proti sobě český a německý živel a zapomíná se na českou šlechtu a inteligenci jenom proto, že panovník je německý - napříště proto bude české hnutí spojováno opět s plebsem a obyčejným člověkem, což je opět velmi výhodně pro revoluční výklad dějin.
Dvacáté století už je jasné - vliv Wilsona (a Masarykovy kliky) je dán do pozadí a zcela nesmyslně se za klíč ke vzniku samostatných států na území bývalé habsburské monarchie považuje VŘSR(!), přitom byla samostatnost původně pouze jedním ze směrů české politiky. Z první republiky se připomíná hlavně krize a sociální nepokoje. Druhou světovou válku už je netřeba rozebírat, jednak by to zabralo hodně místa a hlavně to každý zná - hajzlové sudetští katoličtí vůči poctivému českému Lojzovi, který u sebe nechává přespat partizána řízeného exilovou moskevskou vládou (Londýnská vláda je nevhodná díky svému umístění). Lojza pak za odměnu dostane skopčákův barák i se lžičkami a slepicemi (skopčák smí chvíli bydlet na výminku a pokud mu Lojza dovolí, smí so od svých bývalých slepic vzít občas vejce). Nakonec je Němec spravedlivě vyhnán a ukáže se, že důležitejší pro boj vůči fašismu byla Moskva, proto je nutné Beneše nahradit Gottwaldem (divím se, že nikomu nevadilo jeho německé příjmení), kterého v Moskvě naučili, jako ostatním zakroutit krkem.
Ještě by bylo možné napsat něco o náhlém obratu v politice vůči Izraeli a sionisticko-americkém imperialistickém spiknutí, ale to už je věcí spíše politickou než kulturní.
 
Konrád Slavia Praha  Mistr ligy!
To jsem nikdy netušil, že budu obhajovat právě Mahlera... :-)))))
 
Konrád Slavia Praha  Mistr ligy!
To zase vidíš černobíle Mahlera. Je to prostě Masarykovec, takže se samozřejmě soustředí na akcentaci češství v dějinách, ale že by říkal co Němec, to debil, to ne...
 
S_M_Lomoz Smažený i do salátu,  celer, to je základ státu
No, ono se to dá dost těžko popsat pár větama nebo dokonce jednou. Obecně vzato ale jde o takové hodně zjednodušené až černobílé vidění dějin založené na několika jednoduchých axiomech, jako například "zlý pupkatý katolický klérus", "jezuita=normalizátor", "1648-1740=temno, nic než temno, díra v dějinách", "husita=fojstklás persóna", "Němec jako likvidátor českého/pokrokového" atd. atd. Jednotlivé fáze se pak liší pochopitelně těmi nevyvratitelnými tezemi, ale tu nezpochybnitelnost a potírání zpochybňovačů mají společnou.
Takové věci, jako že značná část popravených "českých pánů" mluvila výhradně německy, že jezuité přinášeli i osvětu nebo že husité vniknuvší do zbraslavského kláštera rozházeli kosti přemyslovských panovníků, se jaksi nehodí do krámu, a tudíž se o nich nemluví a basta.
"Poměrně málo vzdělané publikum" to jistě uvítá, snadněji se to pochopí.
 
jaaja nach mir die Härte, die Kälte, die Dürre  die Glut
Re N-O-J-N rétorika: Nejsou to uslintané sentimentální povrchní řeči o tom jací bývali Čechové rekové ?
 
Konrád Slavia Praha  Mistr ligy!
Já myslím, že ta jeho sugestivita směrem k poměrně mále vzdělanému publiku je celkem vhodná... Nic to ale nemění na tom, že s ním často nesouhlasím.

Lomoz: Co je prosím národovecko-obrozenecko-jiráskovsko-nejedlovská rétorika?

 
stromovous Z matematiky jsem nematurovala  <°---<
No toto :-) Když ono se intelektuálům člověk velmi nesnadno zavděčí, a když už se jim zavděčí, jeho dílo stejně vezme čert, protože se o něj 98% populace nezajímá.
 
Kristian Celestial Emporium of  Benevolent Knowledge
SML: souhlas
 
S_M_Lomoz Smažený i do salátu,  celer, to je základ státu
Osobně mi na jeho projevech vadí ta sugestivnost a permanentní meziořádkové podsouvání informace o tom, že to, co je vykládáno, je jediná a správná pravda.
A to prosím pěkně bez ohledu na to, jestli (nepříliš složitě ověřitelná) fakta odpovídají realitě nebo ne. Pamatuju si, jak mu byly vyčteny konkrétní chyby v pořadu o Dvořákovi v Americe, měl tam přímo nesmysly. Omluvu nebo sebereflexi si nepamatuju, zato si pamatuju velmi dobře, jak se veřejně urazil po kritice svého třídílného eseje (dokumentem se to nazvat nedá) o Masarykovi. Proběhlo to ve stylu "kdo uráží mou práci o Masarykovi, uráží Masaryka, a kdo uráží Masaryka, uráží první republiku a demokracii".
Jinými slovy, dotyčný pán sugestivně navazuje na národovecko-obrozenecko-jiráskovsko-nejedlovskou rétoriku, a to skutečně na jakékoliv téma.
No nic. Fráze "řekni mi, co si myslíš o Masarykovi, a já ti řeknu, jaký jsi" je skutečně hodně sebevědomá – a zní moc hezky od člověka, který v 50. letech učil na FAMU marxismus :-)
 
bard Žádná česká věta  není dost holá.
e? jaks na to prisel? to ze jsou konrad a stromovous nacionalni zrudy co jim nevadi fasista maler se svou katedralou, jeste nezanmena ze vsichni vysokoskolaci jsou debilove:-)))))))))
 
CountZero - jak řidič v ruce  tygrova vůdce
takze zrudu od dobreho cloveka deli akorat vzdelani...? nemelo by se to tu prejmenovat "nevzdelanci, ktere si pestujeme"? ;))